E; Triset

Fredagsträningen är avklarad; löpning och styrketräning. Styrketräningen bestod av triset, vilket innebär att man kör tre olika övningar efter varandra utan att vila. Varje triset-kombination upprepade jag tre gånger, och jag använde mig av tre olika triset-kombinationer.  Beroende på vad man vill ha ut av träningen, kan man variera övningarna, antal triset-kombinationer och belastningen. Idag använde jag mig endast av min egen kroppsvikt och en kompletterande viktplatta.  (Det finns lite knep vad man ska använda för övningar i varje triset, vilket jag kan gå in på mer någon annan gång).

 

Kanske är något oklart vad jag egentligen menar med triset-kombination. Nedan lägger jag ut mitt träningspass i helhet, vilket förhoppningsvis gör allt lite klarare. Jag skriver inte ut antal repetitioner, utan detta är högst individuellt. 

 

DAGENS TRÄNING! 

K O N D I T I O N;

40 min löpning i stegrande tempo

 

S T Y R K E T R Ä N I N G;

Triset-kombination 1:

Burpees

Hoppande planka

Armhävningar

 

Triset-kombination 2:

Djupa upphopp upp på bänk

Rygglyft med vikt

V-sit magövning med vikt

 

Triset-kombination 3:

Situps

Roddrag

Sidoplanka

 

/E

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Vi är två träningsintresserade tjejer som heter Elinor (Ella) och Mikaela. För ungefär två år sedan satte en skada och en sjukdom stopp för det fotbollsspelande som länge varit en stor del av våra liv. Träningen fick då börja uttrycka sig i andra former, och där någonstans är vi idag. För att ta träningen till nästa nivå vill vi nu dela med oss av vår dagliga träning och av den erfarenhet vi har. Om vi på vägen kan inspirera någon, så är vi väldigt glada för det.

RSS 2.0