M; You don't have to go fast, you just have to go.

Just nu har jag kommit in i en riktigt bra löpform och varken magen eller astman har sagt ifrån ordentligt, vilket gillas rejält. Igår blev det 8 km löpning och idag tänkte jag springa en kortvända men jag kände mig pigg och sprang 10 km istället. Det är så jäkla underbart när man orkar mer än vad man tror.
 
 
 
/M

E; Löpning

Dagens morgonpass blev återigen löpning. 10 km totalt, där jag startade med 4 km uppvärmning i medellugnt tempo. Jag fortsatte sedan med 4 km tabata-intervaller och avslutningsvis 2 km lugn löpning. 
 
Jag ägnade kvällen åt en halvtimme styrketräning, men jag känner att jag borde lägga ner lite mer tid på den biten, men löpningen inspirerar mig mer just nu.. 
 
 
Under ett av alla träningspass i Spanien. Skulle inte tacka nej till värme igen!
 
/E
 

M; back on track.

Idag snörde jag på mig löparskorna och stack ut på en 5 km lång vända. Gud så härligt det är att springa, jag försöker passa på att njuta de gånger som jag faktiskt kan springa utan att få ont i magen. Idag hade jag en bra dag och jag hoppas att det kommer hålla i sig nu, för jag ser verkligen fram emot mycket löpning. Efter dagens löpning blev det 30 minuter styrketräning.
 
 
/M
 

E; morgonlöpning

Jag erkänner att jag är jävligt trött när klockan ringer en timme innan nödvändigt. Men känslan efter morgnarnas löppass väger upp, skönt!

Dålig uppdatering från mig just nu. Jag skyller på jobb och hoppas att det lugnar ner sig.

/E


M; På bättringsvägen.

Nu börjar jag känna mig bättre i förkylningen och jag kan nog träna vilken dag som helst, jippijippi. Jag längtar efter att få löpa(om det nu går lika bra som i Spanien) och efter att få fysa igen, känns som om det var evigheter sedan.
 
/M
 
 
 

M; "semester" i La Manga.

Nu var det ca en vecka sedan vi kom hem ifrån Spanien och jag har varit dålig på att uppdatera bloggen, dels för att jag gått och blivit sjuk, vilket betyder att jag har legat i sängen och tyckt synd om mig själv. Nu har det börjat krypa i hela kroppen och blir jag inte frisk snart så kommer jag väl börja klättra på väggarna.
 
Våran semester i spanien var iallafall väldigt trevlig och bra. Sen kan man ju diskutera om man får kalla det för semester när man kör 1-2 träningspass om dagen, de flesta skulle nog kalla det för träningsläger. Jag älskar iallafall att träna på min semester.
 
Så här såg min träningsvecka ut i spanien:
Fredag - 5 km löpning
Lördag - 4 km löpning + 30 min styrka
Söndag - 5 km löpning + 30 min styrka + 5 km pw
Måndag - 1 mil löpning + 60 min tennis
Tisdag  - 1 mil löpning  + 6 km pw
Onsdag - 7 km löpning + 60 min styrketräning + 30 min tennis
Torsdag - VILA

När jag kom till spanien så fick jag en chock över hur bra det gick att löpa, hemma har det knappt funkat alls, men jag antar att det var för att jag fick komma ifrån all jäkla pollen. Det var iallafall helt underbart att kunna springa utan att magen och andningen sa ifrån, men nu har jag inte kunnat springa här hemma eftersom att jag varit sjuk, men det blir spännande att se hur det går när jag blir frisk.
 
 
 
/M

E; Hemma

Många tycker säkert att det låter idiotiskt att vi under vår solsemester har tränat 1-2 pass om dagen. Jag kan förstå det, men för mig är träningen en del av semestern - att kunna träna när,vad och hur man vill. Mycket löpning har det blivit, men även lite styrketräning, tennis och volleyboll har vi hunnit med.

La Mangas platta löpterräng ska nu bytas ut mot Bergslagens backar, det kan bli några tunga löpvändor framöver...

/E


E & M; Varmare breddgrader

Klockan ringde 06.11 imorse. En löptur stod på schemat. 5 km löpning blev det, för att sedan svida om inför dagens avfärd.

Nu väntar nämligen sol, bad, värme och mat men också väldigt mycket träning från och med nu och en vecka framöver. Vi inleder detta sommarlov med att åka till Spanien.

Hej och hå, vi hörs i värmen!

/E & M


M; Grusgrusgrus

Idag åkte jag och pappa till grusgropen och körde konditionsträning. Vi började med 5 km löpning( utanför gropen) och sen blev det ca 30 minuter intervaller i grusgropen. När jag kom hem blev det även lite styrketräning. När man kommer hem från grusgropen så känns det som om man har grus precis överallt, inte så värst mysigt, men så värt det! 
 
Här har vi en bild på mig och Sarah från lördagens grusgropsträning.
 
/M
 

E; Keep going!

Ny vecka igen. Tiden går snabbt, nu får den gärna sakta ner lite. Något som inte gick lika snabbt var min löpning i morse. Magen är icke hundra ännu, men 8 kilometer blev det ändå. Träningsformen går upp och ned, just nu är min mer nere än uppe. Det bästa är att om några veckor är man där uppe igen, keep going!
 
 
/E
 

RSS 2.0