M: Löpning

Imorse blev det ett rejält löppass på löpbandet. Jag sprang 5 km + 3 omgångar tabata + 2 km. Det var första gången jag körde det här passet och det tog ca 60 minuter. Tidigare har jag bara kört 3 km+ 3 omgångar tabata+ 2 km, vilket tar ca 50 minuter och det kan ju vara bra att variera lite ibland.
 
Dagens löpning:
 
5 km löpning +  Tabata1 - speed 17.0                                      + 2 km löpning(nedjogg)
                          Vila 2 min
                          Tabata2 - speed 17.0 incline 1.0
                          Vila 2 min
                          Tabata3 - speed 17.0
 

De som vill ha bättre kondition bör definitivt prova på att köra tabata-intervaller under löppasset. För de som inte vet vad tabata är så jag kan jag lägga upp ett inlägg imorgon, där jag förklarar lite mer ingående vad det är.
 
 
/M

Kommentarer
Postat av: anna

riktigt inspirerande blogg! verkligen :)

2013-03-18 @ 21:19:59 / URL: http://annabetlehem.blogg.se
Postat av: molly - jmphoto ♛

sv: tack så mycket, detsamma! Fin och inspirerande blogg, verkligen!

2013-03-19 @ 17:05:43 / URL: http://jmphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Vi är två träningsintresserade tjejer som heter Elinor (Ella) och Mikaela. För ungefär två år sedan satte en skada och en sjukdom stopp för det fotbollsspelande som länge varit en stor del av våra liv. Träningen fick då börja uttrycka sig i andra former, och där någonstans är vi idag. För att ta träningen till nästa nivå vill vi nu dela med oss av vår dagliga träning och av den erfarenhet vi har. Om vi på vägen kan inspirera någon, så är vi väldigt glada för det.

RSS 2.0