M; förra veckans träning.

Idag har jag summerat förra veckans träning och därav konstaterat två saker:
  • Jag är riktigt nöjd med min träningsvecka.
  • Det är dags att vila nu.
Måndag- 60 minuter styrka + 30 min löpning
Tisdag- 100 minuter fys
Onsdag- 30 min löpning + 60 min styrka
Torsdag- 90 minuter boxfys
Fredag- 90 minuter fys
Lördag- 60 min backträning + 40 min styrka
Söndag- 95 minuter fys
 
Dessutom så har jag gjort mina squats och är nu inne på dag 7 av 30, och jag kan ju säga att man redan börjat bli lite småtrött på dem, men det är bara att gilla läget och köra på, lovat är lovat.
 
/M

Kommentarer
Postat av: lovisa

Hej,kan du inte berätta lite om din puls klocka? Vilket märke det är, vart du köpte den, hur mycket den kostar, vad man kan göra med den och om den saknar någon bra funktion osv. Skulle vara jättesnällt verkligen för jag vill också ha en, fast vet inte riktigt vilken, finns så otroligt många!!

Svar: Hej, det kan jag absolut göra. Min klocka heter garmin forerunner 210. Den kostar ca 1500 kronor och jag köpte den på nätet(Electroworld)Var noga med att kolla så att pulsbandet ingår i det priset. Det är en väldigt lättanvänd klocka vilket jag gillar och den har alla funktioner som jag behöver. Den mäter max- och medelpuls, sträcka(tack vare gps), hastighet- och medelhastighet, kalorier, den är lätt att använda inomhus, vattentät och man kan ställa in olika intervallpass. Jag har testat märket Suunto och en annan garmin innan jag köpte den jag har nu och garmin är överlägset bäst.
Hoppas du blev nå klokare av det här svaret och jag rekommenderar verkligen forerunner 210 :)

/M
fitistheshit.blo.gg

2013-05-07 @ 06:54:06
Postat av: lovisa

Tack så jättemycket för svaret du, den låter helt underbar. Jag har bara en sista fråga: visst använder du den när du styrketränar ibland också, är det för att se pulsen under träningen, dvs hur anstärngande träningen har vart?? :)

Svar: Precis, när jag kör styrketräning så använder jag den för att främst kolla pulsen( dvs hur jobbigt det varit) men också hur länge jag tränat. Sedan lägger jag in alla passen på ett garminkonto på datorn där all min träning samlas och där kan man se diagram av pulsen och lite mer roliga saker :)
fitistheshit.blo.gg

2013-05-08 @ 07:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Vi är två träningsintresserade tjejer som heter Elinor (Ella) och Mikaela. För ungefär två år sedan satte en skada och en sjukdom stopp för det fotbollsspelande som länge varit en stor del av våra liv. Träningen fick då börja uttrycka sig i andra former, och där någonstans är vi idag. För att ta träningen till nästa nivå vill vi nu dela med oss av vår dagliga träning och av den erfarenhet vi har. Om vi på vägen kan inspirera någon, så är vi väldigt glada för det.

RSS 2.0