M; Kompressionstights

Helt plötsligt blev jag ägare av ett par kompressionstights, tummen upp för det! Det var en träningskompis som köpt fel storlek och som tur var så passade de mig. Jag har kollat in kompressionsplagg ett tag men aldrig slagit till. Frågan är om det verkligen är någon skillnad på att träna med kompressionsplagg eller ej? Är det någon som vet?
 
För er som inte har någon aning om vad kompressionskläder är så får ni här en förklaring:
"Kompressionsteknologin ger ett graderat tryck genom hela plagget för att ge optimala fördelar under och efter träning. Genom att öka blodcirkulationen genom venerna levereras mer syrerikt blod till de muskler som behöver det mest. Samtidigt rensas slaskprodukter och mjölksyra snabbare bort från musklerna vilket leder till minskad trötthet och kortare återhämtningstid."
 
Byxorna invigde jag under dagens fredagsfys.
 
Tummen upp för mina nya brallor. Kan även rekommendera min hyffsat nya sportbh från nike som är bästbästbäst, det får bli några fler sånna.
 
/M
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Vi är två träningsintresserade tjejer som heter Elinor (Ella) och Mikaela. För ungefär två år sedan satte en skada och en sjukdom stopp för det fotbollsspelande som länge varit en stor del av våra liv. Träningen fick då börja uttrycka sig i andra former, och där någonstans är vi idag. För att ta träningen till nästa nivå vill vi nu dela med oss av vår dagliga träning och av den erfarenhet vi har. Om vi på vägen kan inspirera någon, så är vi väldigt glada för det.

RSS 2.0