M; Löpband eller utomhuslöpning, det är frågan?

Igår blev det 5 km löpning här ute i sörbo och när jag kom hem var det väldigt nära till ett astmaanfall. Jag får det mycket jobbigare med andningen så här på våren/sommaren när pollensäsongen drar igång, det är inte alls kul. Det var med andra ord en väldigt jobbig löpvända, men det är inte bara astmans fel, man ska ju inte sticka under stolen med att det faktiskt är jobbigare att springa utomhus än på löpband. Utomhus finns det både vind och långa/branta backar. Jag har svårt att bestämma mig för vad jag gillar bäst, löpband eller utomhuslöpning, båda har sina för- och nackdelar, men en kombination är kanske bäst. Jag återkommer med mitt slutgiltiga svar efter några fler löpvändor utomhus, för det kanske bara handlar om att vänja sig med utomhuslöpningen efter några månader på löpbandet.
 
Efter löpningen blev det 60 minuter styrketräning ute på altanen. Jag dunkade hög musik och som tur är så har vi inte så många grannar.
 
Styrketräning med fin utsikt
 
/M
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Vi är två träningsintresserade tjejer som heter Elinor (Ella) och Mikaela. För ungefär två år sedan satte en skada och en sjukdom stopp för det fotbollsspelande som länge varit en stor del av våra liv. Träningen fick då börja uttrycka sig i andra former, och där någonstans är vi idag. För att ta träningen till nästa nivå vill vi nu dela med oss av vår dagliga träning och av den erfarenhet vi har. Om vi på vägen kan inspirera någon, så är vi väldigt glada för det.

RSS 2.0