E; Fortsätt, fortsätt, fortsätt

Yes, mitt knä är back in business. Jag fortsätter på tema löpning. Både gårdagen och dagen har präglats av löpning. Igår utomhus, men dagens väder fick mig att välja löpbandet.
 
Passet inleddes med 2 km uppvärmning (ganska lugnt tempo) för att sedan fortsätta med fyra stycken 1-kilometersintervaller (högt tempo) med 0,5 kilometers jogging ("vila") emellan (alltså totalt 6 km). Passet avslutades sedan med 1 km löpning i medelhögt tempo (dagens sammanlagda löpning blev alltså 9 km). 
 
Vad är egentligen lugnt tempo, medelhögt tempo respektive högt tempo? Återigen; mycket individuellt. Det viktiga med ovanstående pass är att man under intervallerna håller ett sådant högt tempo så att man får ta sig ur sin bekvämlighetszon. I vilan mellan intervalllerna ska man gå ner i ett sådant tempo så att man på de 0,5 kilometrarna återhämtar sig för att kunna öka igen (viktigt är att man inte stannar, fortsättfortsättfortsätt). 
 
 
På tal om ingenting, ni kanske redan har märkt att jag är usel på att ta bilder under mina träningspass. När jag tränar så tränar jag, MEN, jag ska bättra mig! För visst är det roligare med lite bilder? En bild från ett löppass i Nice får duga så länge.... 
 
 
 
 
/E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Hej! Vi är två träningsintresserade tjejer som heter Elinor (Ella) och Mikaela. För ungefär två år sedan satte en skada och en sjukdom stopp för det fotbollsspelande som länge varit en stor del av våra liv. Träningen fick då börja uttrycka sig i andra former, och där någonstans är vi idag. För att ta träningen till nästa nivå vill vi nu dela med oss av vår dagliga träning och av den erfarenhet vi har. Om vi på vägen kan inspirera någon, så är vi väldigt glada för det.

RSS 2.0